Українська Русский English
 
 

Новини

Представники Фонду «Дитяча лікарня майбутнього» ознайомилися з передовим досвідом роботи та адміністрування дитячих лікарень

30.03.2011, 17:53 Версія для друку
Вiдправити сторiнку на E-Mail

З 13 по 16 березня 2011 року представники Благодійного фонду «Дитяча лікарня майбутнього» побували у м. Балтіморі (штат Мериленд, США), де взяли участь у щорічній конференції NACHRI (Національної асоціації дитячих лікарень та споріднених інституцій, США). Цьогорічна конференція мала назву «Creating Connections» («Створюючи єднання») і була присвячена організації гармонійного середовища дитячих лікарень, покращенню умов видужування дітей та підвищенню ефективності праці медичного й адміністративного персоналу.

Голова правління Фонду Віра Павлюк, виконавчий директор Олена Коваленко і фінансовий директор Ростислав Замлинський мали можливість на власні очі побачити методи і технології, які використовуються у дитячих лікарнях, і розповідають про новації, з якими вони ознайомилися.

NACHRI – це досить впливова та потужна організація, у яку входить абсолютна більшість дитячих лікувальних закладів у США. Її членами є не тільки лікарні, а й установи, що з ними співпрацюють – неприбуткові громадські організації, фонди, юридичні та проектувальні компанії, інформаційні та аналітичні агентства тощо. До NACHRI також приєдналися деякі дитячі лікарні з інших країн (Китай, Італія, Канада тощо).

За гарною традицією приймаючої сторони, для всіх учасників конференції 13 березня було проведено екскурсію дитячими лікарнями міста. Делегати відвідали Kennedy Krieger Institute та University of Maryland Hospital for Children.

Під час екскурсії в University of Maryland Hospital for Children медичний персонал лікарні надав вичерпну інформацію щодо створення, розвитку та організації роботи цього закладу. Делегати відвідали відділення невідкладної допомоги, фетальної терапії, кардіології, онкогематології, хірургії, радіології тощо. На власні очі можна було побачити злагоджену роботу великої команди медичного та немедичного персоналу. Екскурсія носила інтерактивний характер – фахівці лікарні та учасники екскурсії обмінювались досвідом та обговорювали шляхи вирішення актуальних щоденних питань.

Офіційне відкриття Конференції відбулося 14 березня: перше пленарне засідання провів видатний професор в галузі дитячої нейрохірургії Бенджамін С. Карсон (Benjamin S. Carson). Вже понад чверть століття доктор Карсон керує відділенням дитячої нейрохірургії в Університеті Джона Хопкінса в Балтіморі. У 1987 році він провів перший і єдиний успішний поділ сіамських близнюків, з’єднаних у потилицю; в 1997 році в Південній Африці першим здійснив повністю успішний поділ типу «два вертикальних близнюка»; першим виконав розміщення внутрішньоутробного шунта для гідроцефального близнюка. Хоча доктор Карсон провів багато операцій, отримуючи високі нагороди в медицині та стаючи почесним членом багатьох медичних організацій, кожного разу він керується позицією, що конкретний випадок є визначним та заслуговує на максимальну увагу. Доктор Карсон цікавиться всіма аспектами дитячої нейрохірургії та має великий досвід у допомозі дітям в інших країнах.

У своїй настановчій доповіді доктор Карсон наголосив на необхідності проведення детального аналізу при прийнятті різних рішень – від проведення лікування конкретного хворого до організації медичних процесів у цілому. Аналіз повинен проводитись за принципом BWA (best-worst analysis – аналіз «накращий-найгірший результат»). Лише провівши такий аналіз, спеціаліст може реально оцінити ситуацію і виробити чіткий план дій з розбивкою часових, людських, матеріальних та інших ресурсів.

Пан Карсон на основі особистого досвіду розробив не одну стратегію успішного та ефективного управління, прийняття рішень і самовдосконалення. Свою теорію він об’єднав під абревіатурною THINK BIG:

T – Talant (талант): кожен з нас народжений талановитим, потрібно лише знайти і розкрити цей талант в собі;

H – Honesty (чесність): потрібно бути чесним, відвертим із собою, своїми рідними, друзями, близькими, пацієнтами;

I – Inside (в середині, в собі): слід аналізувати і вивчати не лише чужі, а й свої помилки, думки, вчинки;

N – Nice (добрий, щирий): до пацієнтів, як, зрештою, і до усіх інших людей, потрібно добре відноситись, бути до них щирим;

K – Knowledge (знання): навчання та знання, яке повинно бути на постійній основі, завжди підсилює;

B – Books (книги): часткове повторення попередньої тези, але стосується більше самонавчання, адже саме з книг ми черпали і черпаємо необхідну нам інформацію;

I – Individual (особистість): кожен з нас є особистість, дитина також є особистість;

G – God (Господь): мати Бога в серці і душі.

За весь період Конференції було проведено близько 70 секцій, присвячених різноманітним темам сфери охорони материнства і дитинства.

1. Підтримка охорони здоров’я в галузі дитинства.

Обговорення питань щодо пропаганди підтримки здоров’я дитячого населення, яку проводить сама клініка. Лікарні, маючи великий досвід щоденної роботи, стикаючись з різноманітними випадками, отримують великий багаж знань, який стає корисним для розробки різноманітних програм підтримки здоров’я не лише дитячого, а й дорослого населення. Крім того, лікарні мають великі можливості щодо ведення статистичних даних, які входять до обов’язкових трирічних звітів. Веденню, аналітиці та формуванню відповідних програм і були присвячені обговорення на секціях цієї теми.

2. Дитяча лікарня у межах великої лікарні.

У ході цих дискусійних сесій розглядалися питання щодо структури дитячих лікарень, об’єму послуг та їх характеристик, розміщення в загально-лікарняній мережі, розробка та впровадження системи підтримки дитячих лікарень по всій сітці дитячих закладів.

Дитячі лікарні у великих лікарнях повинні мати чітко сформульовані концепції та певні стратегічні рішення з метою отримання всебічної підтримки. Особливий акцент – співпраця з громадою та неприбутковими організаціями.

3. Дизайнерські можливості.

Ці секції були присвячені створенню унікального мікросередовища зцілення, одночасно підвищуючи його логістичну, медичну та технологічну ефективність, забезпечуючи підтримку в суспільстві. Використання культурної складової конкретного міста/регіону в дизайнерських рішеннях дитячої лікарні. Залучення до дизайнерських рішень фрагментів навколишнього природного та архітектурного середовища в поєднанні з музейними експонатами, представниками флори, фауни, водного світу тощо. Обговорення впливу дизайнерських рішень на покращення стану пацієнтів.

Ще одним цікавим моментом стало вивчення можливостей щодо залучення сімей та зацікавлених осіб до процесу дизайну медичного мікросередовища. З самого початку планування внутрішніх інтер’єрів приміщень сім’я та пацієнт приймають участь у створенні домашнього клімату, сприятливого для перебування дитини та її зцілення. Ця спільна праця приводить до пошуку новаторських рішень, активності громадськості, залучення додаткових інвестиційних ресурсів тощо, а в кінцевому результаті – пришвидшує видужування.

4. Філантропія.

На цих інтерактивних засіданнях розглядалися стратегічні питання діяльності дитячої лікарні в напрямку пошуку додаткових матеріальних ресурсів та підвищення ролі лікарні в житті громадськості. Учасники мали можливість розглянути механізм створення та функціонування опікунських та інших рад із залученням до їх складу впливових персон. Такі навички сприяють організаційному оновленню, а також розширенню сфер впливу та більш активному залученню донорів. Крім того, лікарня проводячи ряд публічних популяризаційних акцій привертає увагу громадськості та розширяє коло потенційних благодійних джерел.

5. Громадська політика.

Секції були присвяченні обговоренню політичних питань в галузі охорони здоров'я населення. Розробка та вплив на формування програми охорони здоров’я на рівні кожного  штату та країни в цілому. Налагодження відносин з новими членами 112-го Конгресу та просування питань охорони здоров'я дитячого населення. Обговорювались питання коливання політичного клімату та його впливу на діяльність лікарень, з метою напрацювання додаткових можливостей та мінімізації потенційних загроз.

6. Зв’язки з громадськістю та комунікація.

На цих секціях було приділено велику увагу проведенню промоційних компаній дитячими лікарнями. Засоби масової інформації, як і раніше, є сприятливим ґрунтом для поєднання та використання  двох потужних інструментів  - відносин і технологій.

Завдяки каналам комунікації лікарні можуть донести громадськості інформацію про реальний стан справ в тій чи іншій галузі медицини, проводити просвітницькі заходи про запобігання захворюваності, активізувати прийняття необхідних політичних рішень. ЗМІ також розглядаються як потужний інструмент у конкурентній боротьбі та інформуванні про останні досягнення й успіхи.

З боку громадськості, ЗМІ є носієм, що надає об’єктивні відомості про лікарню, а спеціалізовані агентства можуть об’єктивно оцінити її рейтинг.

7. Якість поліпшення надання послуг та безпека пацієнта.

На цих секціях провідні фахівці поділилися новаторським досвідом щодо забезпечення високоякісного та безпечного догляду пацієнтів, тимчасового облаштування членів їх сімей у лікарні.

Швидке та стійке поліпшення надання послуг вимагає від клінічного персоналу відпрацювання своїх навиків на практиці. Велику роль в цьому процесі відіграє моделювання технологій та методів в «реальному часі» за допомогою навчальних програм та симуляційних центрів в поєднанні з розвитком культури обслуговування в дитячих лікарнях.

8. Інформаційні та технологічні системи в педіатрії.

Ці засідання були присвячені застосуванню інформаційних технологій у керуванні лікарняними й адміністративними процесами, забезпеченні високоякісного догляду пацієнтів, оперативному обміні даними для швидкого прийняття рішень, захисту внутрішньої інформації та обмеженню доступу до неї.

Значні інвестиції в інформаційні технології є необхідними для розвитку медичної інформації та систем управління в педіатрії, які, на перший погляд є багатовитратними, але в перспективі одного і більше років забезпечують значну економію часу та коштів.


Підтримати проект

Підтримати проект

Обери інформер

Допоможи дітям! Розмісти у себе баннер
Приклад інформера: